همنگار

وبلاگ تفریحی

همنگار

وبلاگ تفریحی

مناسب ترین کفپوش برای هر اتاق

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


با کفپوش های متنوعی که در بازار وجود دارد می توان به راحتی چهره زیبایی به خانه خود بخشید. اما تنوع این محصولات به قدری زیاد است که نمی توان به راحتی نمونه مناسب را انتخاب کرد. برای اینکه بدانید هر کدام از اتاق های خانه چه کفپوشی نیاز دارند، می توانید از این مطلب کمک بگیرید.

مناسب ترین کفپوش هر اتاق , کفپوش مناسب حمام
اتاق نشیمن

اتاق نشیمن بهترین مکان برای استفاده از کفپوش های محکم چوبی است. کفپوش های چوبی به خانه گرمای زیادی می بخشند و تا ده ها سال دوام دارند. حتی می توان آنها را پیش از جابه جایی با مدل های جدید، بارها رنگ و جلا داد. نصب درست و اصولی این نوع کفپوش تضمین کننده دوام و زیبایی آن است. کفپوش های چوبی در مقابل فرسایش های روزانه مقاوم هستند.

سعی کنید نصابی که می خواهد آن را برای شما نصب کند در این کار خبره باشد و تضمینی نیز برای کار خودش داشته باشد.

چوب را باید از رطوبت و خراشیدگی دور نگه دارید. به طور مثال، بهتر است در خانه روی کفپوش های چوبی با کفش راه نروید. بزرگ ترین دشمن کفپوش های چوبی، پاشنه های بلند کفش هاست. چوب ها تنوع زیاد دارند. از جمله می توان به چوب بلوط سفید، چوب درخت افرا، درخت ساج و چوب گردو اشاره کرد. چوب بلوط قرمز یکی از بهترین و بادوام ترین کفپوش های چوبی است. این چوب را می توان به راحتی به رنگ های دلخواه رنگ آمیزی کرد.

مناسب ترین کفپوش هر اتاق , کفپوش مناسب حمام
آشپزخانه

آشپزخانه آلوده ترین فضای هر خانه است. پاشیده شدن آب، چربی و ... مواردی هستند که انتخاب کفپوش را برای این اتاق محدود می کند. کفپوش آشپزخانه باید ضدآب و به گونه ای باشد که راحت تمیز شود. به همین دلیل، می توان از انواع پلاستیک ها همچون وینیل یا لینولئوم استفاده کرد.
 
وینیل بسیار بادوام است و آلودگی ها خیلی راحت از روی آن پاک می شود به همین دلیل بهترین گزینه برای آشپزخانه به شمار می رود. وینیل در رنگ ها، طرح ها و بافت های متنوع عرضه می شود.

لینولئوم نیز جایگزین مناسبی برای وینیل است. این کفپوش نیز بادوام و مستحکم است اما قیمت گران تری نیز دارد. دلیل این گرانی نیز مواد تشکیل دهنده قابل بازیافت آن است.

مناسب ترین کفپوش هر اتاق , کفپوش مناسب حمام
حمام

حمام همیشه گرم و خیس است بنابراین باید کفپوشی برای آن انتخاب کنید که در برابر این مسایل دوام خوبی داشته باشد. بهترین انتخاب برای کف حمام، کاشی است. کاشی ها طرح ها، شکل ها، رنگ ها و بافت های متنوع و نصب بسیار راحتی دارند.
حتما پیش از خرید، کیفیت و قیمت های کاشی های انتخابی خود را با فروشگاه های دیگر مقایسه کنید.

مناسب ترین کفپوش هر اتاق , کفپوش مناسب حمام
زیرزمین

زیرزمین در خانه های مختلف استفاده های متفاوتی دارد. می تواند انباری، اتاق بازی کودکان، باشگاه خانگی یا ... باشد. بنابراین، پیش از خرید کفپوش برای این فضا باید کاربری آن را مشخص کنید. بیشتر زیرزمین ها کفپوش سیمانی دارند. این ماده بسیار بادوام و البته ارزان قیمت است. البته اگر روی سطح سیمان طرح داده شود قیمت آن بالاتر می رود.

این کفپوش برای باشگاه خانگی خوب است اما اگر قرار است زیرزمین را به محل بازی کودکان تبدیل کنید، به هیچ وجه کفپوش مناسبی نیست زیرا موجب آسیب دیدن دست و پای آنها می شود.
از موکت نیز می توان برای کفپوش زیرزمین استفاده کرد. موکت قیمت ارزان و حتی وقتی می خواهید آن را عوض کنید نیز جابه جایی بسیار راحتی دارد. البته شستن و تمیز کردن آن کمی دشوار است.

منبع : bartarinha.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • از رنگ های سرد در حمام استفاده نکنید
  • انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه
  • مناسب ترین کفپوش های خانه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.