همنگار

وبلاگ تفریحی

همنگار

وبلاگ تفریحی

ایده هایی برای چیدمان میز غذاخوری به سبک دراکولا!!!

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


دکوراسیون میز نهارخوری تان را ترسناک کنید.

هالووین یکی از جشنهای سنتی مغرب‌زمین است که مراسم آن در شب ۳۱ اکتبر (نهم آبان) بر‌گزار می‌شود.

 

بسیاری از افراد در این شب لباس‌های عجیب و غیرمرسوم می‌پوشند و کودکان برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران می‌روند.

 

جشن هالووین بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند.


یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالی است که برای آن دهان و چشم به صورتی ترسناک درآورده شده و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوه‌ای ترسناک داده می‌شود.


شمعدان هایی مرموز
با الهام از اتاق پذیرایی دراکولا، این جاشمعی های بلند را با یک اسپری خاکستری مسی رنگ کنید و داخل آن شمع های بلند تیره رنگ بگذارید.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
رومیزی از کدوهای سفید
کدوهای سفید رنگ پریده  گرد بزرگ یک التهاب روح مانند را به اتاق نهارخوری می آورد. آنها را در یک خط مستقیم بر روی میز و یا بر روی دیس ها و بشقاب ها قرار دهید. آنها را در لابلای شمع های استوانه ای زرد رنگ، خیارها و کدوهای کوچک قرار دهید که سایه های کمرنگی از یک مهمانی فصلی را خواهند افزود.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین


گیره دستمال سفره به شکل استخوان
با استفاده از اسباب بازی های استخوانی به عنوان حلقه دستمال سفره، مقداری ترس بر سر میزتان بیاورید.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین


ظروفی از کدوها
این رژه شاعرانه از کدوهای سبز بسیار قابل استفاده هستند. می توانید از آنها برای سرو انواع غذاها و میوه های خام و... استفاده کرد. یک کلم تراشیده همانند کاسه ای برای میوه ها عمل می کند.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین


کدوهای اسپری شده طلایی کوچک
چنانچه شما یک مهمانی پاییزی زیبا برگزار می کنید، کدوهای مینیاتوری را با اسپری طلایی کرده و کارتهای نوشته شده با رنگ طلایی را به آن متصل کنید. یک دستمال سفره طرحدار که رنگ آن متناسب با رومیزی است پهن کنید. این کدوهای طلایی را داخل بشقابهای چینی بگذارید.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
دسته گل های ترسناک
گلهایی با شکل و شمایل عجیب را داخل گلدانهایی بگذارید و برای تزئین میزتان از انها استفاده کنید.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
ظرفی پر از ترس
روی میز کناری اتاق نهارخوری تان یک ظرف که با کدو درست شده است بگذارید و داخل آن سوپ بریزید. برای ایجاد فضای وهم انگیز در کنار آن یک ظرف پر از یخ بگذارید تا بخارهایی که از این یخ ها بلند می شود فضا را ترسناک تر کند.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
سبدی از کدو
با کدو تنبلهای بزرگ یک سبد درست کنید و داخل آن از گلهای تیره رنمگ استفاده کنید.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
خفاش های کدویی
با کدوهای مینیاتوری یک خفاش درست کرده و داخل بشقابها بگذارید. برای درست کردن این مخلوقات عجیب کافیست دو بال کاغذی به رنگ مشکی به دو طرف کدوهای مینیاتوری بچسبانید.

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین


کدوهای براق دکوری
این دکوراسیون درخشش و تلألو به میزها و مهمانی ها می آورد و بیشتر از سایر تزئینی ها دوام می آورند.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین


رومیزی هایی با کدوهای ترسناک
کدوها را در سایزهای مختلف تهیه کرده و روی آنها شکلهای ترسناک را ترسیم کنید. سپس داخل آنها شمع های وارمری بگذارید و از آنها برای تزئین میزتان اسفتاده کنید.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

 
میزی ترسناک
این رومیزی شاد از کاغذ کشی چند لایه ساخته شده و دایره های آن از روبان بریده شده است. برای بالای میزتان از رنگ های مختلف شید مخصوصا نارنجی و مشکی استفاده کنید و یک عروسک عنکبوت سیاه را هم به سقف آویزان کنید.

 

چیدمان میز نهارخوری ,تزیین میز نهار خوری برای هالووین

منبع : seemorgh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • عکس تزئین میز غذاخوری - سری چهارم
  • چیدمان میز شام تحسین برانگیز


چگونه خانه خود را به سبک ژاپنی طراحی کنید؟

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


همه حرف‌ها را می‌توان در یک واژه خلاصه کرد: ذن. بله، سادگی صلح‌طلبانه یکی از عناصر اصلی طراحی متواضع فرهنگ ژاپنی است.

 

وجود هزاران سال سنت در کشور ژاپن تاثیر زیادی بر روی زیبایی‌شناسی معماری و طراحی داخلی آن گذاشته است و نتیجه آن یک نوع طراحی داخلی بسیار فرهنگی و ملایم شده است.

سبک ژاپنی حول محور زندگی آرام و منظم، اهمیت دادن به تعادل، نظم، ترتیب، رسوم باستانی، و عشق به زیبایی طبیعی می‌چرخد.
 

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی

 
وقتی کسی مراسم باستانی چای خوردن و سبک زندگی ژاپنی را درک کند، آن‌گاه این فرهنگ به سرعت برایش تبدیل به فرهنگی ارزشمند می‌شود که استفاده از ایده‌های موجود در این فرهنگ می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی زندگی روزمره او بگذارد. حتی اگر این گفته دلیل محکمی برای وارد کردن طراحی ژاپنی به زندگی‌تان نیست، می‌توان از سبک ژاپنی به منظور استفاده از تعالیم ذن در زندگی روزمره استفاده کرد. آیا بهتر نیست کمی صلح و هماهنگی را وارد خانه‌های خود کنیم؟

از آن‌جایی که سبک ژاپنی یکی از سبک‌های پرطرفدار در دنیا است و می‌تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد، ما در این مطلب سعی می‌کنیم 10 نکته در مورد طراحی به سبک ژاپنی را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید از ایده‌های آن در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید.
 

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


1) عناصر طبیعی موجود در فضاهای داخلی که به سبک ژاپنی طراحی شده‌اند

در فرهنگ ژاپنی عشق به طبیعت و احترام به آن ریشه بسیار عمیقی دارد. بهترین راه برای ایجاد یک پیوند قوی با دنیای طبیعی این است که آن را وارد فضای زندگی خود کنیم.

اضافه کردن گیاهان سنتی ژاپنی، مانند بونسای (bonsai) و بامبو، به فضای داخلی خانه بخش کوچکی از فرهنگ ژاپنی را وارد زندگی ما می‌کند. البته نه تنها از این گیاهان بلکه از هر نوع گیاه سبزی می‌توان استفاده کرد و همچنان به سبک ژاپنی پایبند بود. فقط در این مورد بهتر است از گیاهان شفاف و شاداب مانند نخل یا ارکیده در خانه خود استفاده کنید.

 

استفاده از چیدمان گل‌های رنگارنگ در خانه‌های ژاپنی اصلا معمول نیست، بنابراین هر نوع گیاهی که انتخاب می‌کنید مهم نیست، چیزی که مهم است چیدمان ساده و طبیعی این عناصر است.

خانه‌های ژاپنی هم‌چنین از طریق پنجره‌های بزرگ که باعث می‌شود مناظر بیرونی در هر زاویه‌ای دیده شوند طبیعت را وارد فضا داخلی می‌کنند. مانند این اتاق خواب، که در عکس پایین آن‌ را مشاهده می‌کنید، درهای کشویی شیشه‌ای مناظر بیرون خانه را وارد فضای داخلی می‌کنند. خانه خود را رو به زیبایی‌های طبیعت باز کنید.

 

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


2) وان‌ از عناصر مهم در طراحی داخلی به سبک ژاپنی است
صدای آرام قل‌قل کردن آب گوش‌ شما را پر می‌کند و به سرعت تاثیری آرامش‌بخش بر روی شما می‌گذارد. درست مثل گیاهان، عناصر آبی در خانه‌های ژاپنی حتما حضور دارند.

اُفورو (Ofuro)، که در ژاپنی به معنای حمام است، یک سنت بسیار خوب در طراحی ژاپنی است که شما هم می‌توانید آن را به خانه خود اضافه کنید. وان‌های ژاپنی کوچک و عمیق هستند و معمولا در کنار آن‌ها یک نوع نیمکت قرار دارد. این وان‌ها در شرق آسیا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و افرادی که به دنبال آرامش در خانه خود هستند از این نوع وان‌ها استفاده می‌کنند.

حمام خانه خود را با اضافه کردن یکی از این وان‌های ژاپنی تبدیل به خلوتگاهی آرامش‌بخش کنید. استفاده از این نوع وان‌ها به نوعی نقطه تماس طراحی شرقی و طراحی غربی است و باعث می‌شود تا فضایی شبیه فضای یک اسپا در خانه شما ایجاد شود.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


3) صفحه‌ها یا درهای کشویی به سبک ژاپنی
به درهای کشویی ژاپنی شوجی (Shoji) می‌گویند و این نوع درها یکی از عناصر طراحی ژاپنی هستند.

به دلیل هزینه بالای مسکن در ژاپن، خانه‌های این کشور معمولا کوچک هستند و اکثر ساکنان آن‌ها مستاجر هستند، به همین دلیل هر سانتی‌متر از فضا در طراحی داخلی مهم می‌شود. برعکس درهای معمولی، درهای شوجی به صورت افقی حرکت می‌کنند و نسبت به درهای لولایی فضای بیش‌تری را ذخیره می‌کنند.

صفحه‌های ژاپنی معمولا از کاغذ مات نرم که در درون یک چارچوب چوبی قرار می‌گیرند ساخته می‌شوند. با این وجود، انواع مدرن این صفحه‌ها به صورت آنلاین به فروش می‌رسند و معمولا از پنل‌های شیشه‌ای که در درون یک شبکه چوبی قرار گرفته‌اند ساخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی این صفحه‌ها، برعکس درهای معمولی، این است که مانع ورود نور طبیعی به فضا نمی‌شوند و هم‌چنین مناظر طبیعی را از درون آن‌ها می‌توان دید. خراب کردن یکی از دیوارها و قرار دادن یک در شیشه‌ای به سبک درهای ژاپنی به جای آن می‌تواند راه بسیار خوبی برای وارد کردن سبک ژاپنی به فضای داخلی خانه باشد.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی

 
4) عناصر چوبی و بامبو در طراحی داخلی به سبک ژاپنی
یکی از بهترین راه‌ها برای هماهنگ شدن با طبیعت اضافه کردن عناصر طبیعی چوبی به درون خانه است. فرهنگ ژاپنی به استفاده از عناصر چوبی در همه قسمت‌های خانه معروف است.

دیوارها، درها، قاب صفحه‌ها، و چارچوب‌ها همگی از چوب طبیعی ساخته می‌شوند. متداول‌ترین چوب‌هایی که از آن‌ها در خانه‌های ژاپنی استفاده می‌شود چوب درختان افرا، سرو، شوکران، و کاج قرمز است. بامبو نیز یکی از چوب‌های پرطرفدار در فرهنگ ژاپنی است که همانطور که در عکس زیر می‌توان مشاهده کرد از آن در عناصر تزئینی استفاده می‌شود.

بافت چوب را می‌توان در تمام قسمت‌های خانه‌های ژاپنی مشاهده کرد. با اضافه کردن کفپوش‌های بامبویی یا صفحه‌های چوبی سعی کنید این عناصر طبیعی چوبی را وارد فضای زندگی خود کنید. این چوب‌های طبیعی تاثیری آرامش‌بخش بر فضای خانه شما می‌گذارند و قطعا شما از این حالت لذت خواهید برد.

 

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


5) فضای ورودی به سبک طراحی ژاپنی
فضای ورودی در خانه‌های ژاپنی جنکان (Genkan) نامیده می‌شود. فضای ورودی جایی است که ساکنان خانه برای خوشامدگویی به مهمانان به آن‌جا می‌روند. هم‌چنین مردم ژاپن کفش‌های خود را در این فضا درمی‌آورند و آن را با دمپایی‌های خانگی تعویض می‌کنند.

همانطور که در عکس زیر می‌بینید، فضای ورودی دارای یک قفسه یا کمد با نام گتاباکو (Getabako) است که کفش‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند (البته برعکس عکس پایین در این قفسه‌ها نوک کفش‌ها رو به بیرون قرار می‌گیرد). همانطور که باز هم در عکس زیر مشخص است، فضاهای ورودی دارای ظاهر ساده‌ای هستند و در طراحی آن‌ها از عناصر چوبی استفاده می‌شود. هم‌چنین ورود نور طبیعی در این فضا عنصری ثابت در خانه‌های ژاپنی است.

هم‌چنین استفاده کفپوش‌هایی که از کاشی‌های سنگی ساخته شده‌اند در خانه‌های ژاپنی، به ویژه در فضای ورودی، بسیار محبوب هستند. برای این‌که بتوانید چنین طراحی‌ای را در خانه خود اجرا کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خطوط ساده و مستقیم طراحی ژاپنی را تقیلد کنید. منظم نگه داشتن فضای ورودی شاید سخت‌ترین کار باشد، اما سعی کنید با استفاده از ایده‌هایی هوشمندانه این فضا را تمیز و منظم نگه دارید تا وقتی وارد خانه می‌شوید شلوغی تاثیر منفی بر روی شما نگذارد.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


6) مبلمان به سبک ژاپنی
اگرچه اکثر خانه‌های ژاپنی دارای فضاهای مبله برای مقاصد مختلف مانند گردهمایی خانوادگی یا فضایی برای تماشای تلویزیون نیستند، اما همچنان می‌توان سادگی طراحی ژاپنی را وارد قسمت‌های مختلف خانه کرد.

اکثر مبل‌های ژاپنی ارتفاع کمی دارند و یا در مراسم سنتی چای خوردن معمولا به جای مبل از بالشتک‌های سنتی ژاپنی استفاده می‌شود. برای این‌که این نوع طراحی را در خانه خود اجرا کنید می‌توانید به سادگی از مبل‌هایی کم ارتفاع مانند میزهای کناری ساده و چارچوب تخت‌خواب موجود در عکس زیر استفاده کنید.

یا می‌توانید پا را کمی فراتر گذاشته و از میزهای کم ارتفاع ژاپنی و بالشتک‌های سنتی این کشور استفاده کنید. از این میزها می‌توان به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد و مطمئنا خوردن غذا بر روی این میزها می‌تواند بسیار رمانتیک و متفاوت باشد. چه بخواهید طراحی غربی را با طراحی شرقی ترکیب کنید و چه بخواهید کاملا از عناصر شرقی استفاده کنید، می‌توانید از سبک مبلمان ژاپنی در طراحی خانه خود استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


7)  اصول طراحی مینی‌مالیستی ژاپنی
همانطور که تا الان متوجه شده‌اید، طراحی ژاپنی ساده و مینی‌مالیستی است. بی‌نظمی و شلوغی در خانه‌های ژاپنی جایی ندارد. همانطور که در بالا بحث کردیم، گاهی حتی از مبلمان در یک خانه ژاپنی استفاده نمی‌شود.

چگونه می‌توانید به زیبایی‌شناسی طراحی ژاپنی دست یابید اما همچنان خانه‌ شما دارای مبلمان و عناصر مدرن باشد؟ نکته این‌جاست که باید سعی کنید فضای خانه خود را ساده و منظم نگه دارید. اکثر طرفداران طراحی مدرن اجرای چنین ایده‌ای را در فضای خانه ساده و دست‌یافتی می‌دانند.

مبلمان باید مدرن باشد، از خطوط مستقیم تشکیل شده باشد، و از چوب طبیعی ساخته شده باشد. نورپردازی باید زاویه‌دار و مدرن باشد (همانطور که در آشپزخانه موجود در عکس زیر می‌بینید). یا نورپردازی می‌تواند تقلیدی از سبک نورپردازی ژاپنی که در آن از فانوس استفاده می‌شود باشد. به طور کلی برای تقلید از این سبک ساده و منظم باید به دنبال یک طراحی مدرن باشید. همه چیز باید با هدف در جایی قرار گرفته باشند و فضایی که در آن قرار گرفته‌اند مخصوص آن‌ها طراحی شده باشد. هیچ وسیله‌ای نباید بی‌استفاده و خارج از نظم کلی فضا باشد. مطالعه هنر فنگ‌شویی می‌تواند به شما در طراحی مینی‌مالیستی خانه خود به سبک ژاپنی کمک زیادی کند.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی

 
8) فضای باز و نورپردازی طبیعی از عناصر کلیدی در طراحی ژاپنی هستند
همانطور که در بالا اشاره شد، فضای باز و اصول طراحی مینی‌مالیستی عناصر اصلی طراحی ژاپنی هستند. بنابراین بیایید به راه دیگری برای پیاده کردن سبک ژاپنی در خانه خود نگاهی بیاندازیم؛ این راه جدید نورپردازی طبیعی است.

نور طبیعی به طرز وسیعی این خانه‌ها را پر می‌کند و باعث ورود مناظر آرام و رنگ‌های زیبای طبیعت به درون خانه می‌شود. چه راهی می‌تواند بهتر از روشن ساختن فضای خانه باشد؟ استفاده از پنجره‌های بزرگ و وسیع و دهانه موجود در سقف مانند نورگیرها راه بسیار خوبی برای  روشن ساختن خانه با نور طبیعی است.

در طراحی ژاپنی به هیچ وجه از پرده‌های سنگین و کلفت استفاده نمی‌شود. آن‌ها تنها کاری که می‌کنند جلوگیری از ورود نور طبیعی به درون خانه است. سعی کنید هیچ مانعی را در برابر پنجره‌های خانه خود قرار ندهید، اما اگر این امر امکان‌پذیر نیست، سعی کنید از سایه‌بان‌های بامبویی و یا پرده‌های نازک و ساده استفاده کنید. استفاده از نور طبیعی بهترین راه برای روشن ساختن خانه است.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی


9) رنگ‌های پرطرفدار در طراحی ژاپنی
همانطور که گفته شد در طراحی ژاپنی سعی می‌شود بیش‌ترین هماهنگی با طبیعت وجود داشته باشد، به همین دلیل در این سبک از رنگ‌های موجود در طبیعت استفاده می‌شود. رنگ‌های غالب در طرحی ژاپنی از رنگ قهوه‌ای موجود در چوب و رنگ سبز گیاهان ریشه می‌گیرند. هم‌چنین کفپوش‌ها از جنس چوب یا کاشی‌های سنگی به رنگ خاکستری هستند و اکثر دیوارها با صفحه‌هایی که از کاغذهای مات ساخته شده‌اند جایگزین می‌شوند.

نتیجه چنین طراحی یک پالت رنگی ساده می‌شود که رنگ‌های آن همگی خنثی هستند. چگونه می‌توانیم این نوع پالت را در خانه خود اجرا کنیم؟ سعی کنید با استفاده از قفسه‌ها چوبی، پنل‌های دیواری چوبی، و کفپوش‌های چوبی عناصر طبیعی چوبی را وارد فضای زندگی خود کنید و از رنگ خاکستری کاشی‌های سنگی در کفپوش‌ها و حتی مبلمان خانه خود استفاده کنید (به عکس زیر توجه کنید).

هم‌چنین، سعی کنید با استفاده از گیاهان خانگی رنگ سبز را وارد خانه خود کنید. هنگام انتخاب پالت رنگی سادگی اصلی‌ترین عامل است. به فضای بیرون از پنجره خانه خود نگاه کنید تا ببینید از چه رنگ‌هایی می‌توانید در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی

 
10)  یک فضای آرامش‌بخش بر اساس تعالیم ذن ایجاد کنید
با خلق حال و هوایی آرام و ساکت در خانه خود که می‌توان از طریق مدیتیشن، چای خوردن، و یا انجام یوگا به آن دست یافت به طور کامل فرهنگ صلح‌طلبانه ژاپن را وارد زندگی خود کنید.

به اتاق موجود در عکس زیر توجه کنید. این اتاق کاملا بر اساس عناصر طراحی ژاپنی طراحی شده است و بسیار آرامش‌بخش است. به راحتی می‌توان در این فضا چای ژاپنی نوشید. یک فضای آرام در خانه خود را برای انجام مدیتشین و یا فقط نشستن و آرام شدن در نظر بگیرید. فقط یادتان باشد در این فضا یک بالشتک قرار دهید تا هنگام انجام این کارها خسته نشوید. اگر می‌توانید یک عنصر آبی نیز به فضا اضافه کنید تا دیگر هیچ صدایی که حواس شما را پرت کند در فضا وجود نداشته باشد.

دیوارهای اتاق خود را به رنگ سبز یا قهوه‌ای ملایم درآورید، گیاهان سرزنده و شاداب به فضا اضافه کنید، و موسیقی آرامش‌بخش پخش کنید. اکنون فضای شما تبدیل به یک فضای ذن شده است و کاملا در یک فرهنگ ژاپنی غرق شده‌اید.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی ها ,درهای کشویی به سبک ژاپنی

 
اگرچه ممکن است شما در فضایی که در آن فرهنگ باستانی ژاپن وجود داشته باشد رشد نکرده‌ باشید، اما همچنان می‌توانید به زیبایی‌شناسی آرامش‌بخش موجود در طراحی ژاپنی علاقه‌مند شوید که عمیقا در تاریخ ریشه دارد.

برای دستیابی به چنین طراحی‌ای در خانه خود، از خطوط ساده، مستقیم، و مینی‌مالیستی موجود در طراحی ژاپنی در قسمت‌های مختلف خانه خود تقلید کنید. این عناصر را به فضای زندگی خود اضافه کنید:‌ عناصر طبیعی چوبی، گیاهان بسیار ساده، نورپردازی طبیعی، مبلمان مدرن، عناصر آبی، یک وان عمیق، بالشتک‌های نرم، درها یا صفحه‌های کشویی، فضایی برای مدیتیشن، و رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارند.

تمام این عناصر فضایی یکدست و یکپارچه را به وجود می‌آورند که در آن از عناصر طراحی سبک ژاپنی استفاده شده است؛ فضایی که آرامش‌بخش است و زندگی آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آویزهای دیواری ابتکاری
  • بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
  • تزئین حمام ساده و ارزان
  • جدیدترین مدلهای چوب پرده
  • دکوراسیون منزل برای جشنها
  • دکوراسیون یک کتابخانه خانگی


با این 12 راه حس و حال پاییزی را به خانه خود بیاورید

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


وقتی هوای پاییز به پوست ما می‌خورد حسی طبیعی در ما ایجاد می‌شود که بخواهیم خانه خود را تبدیل به فضایی دنج کنیم و با نوشیدنی‌های گرم، کوسن‌های نرم، و جریان نور شمع از پاییز لذت ببریم. ممکن است پاییز مقطعی از سال باشد که شما بخواهید بیش‌تر به تفریح بپردازید.

 

با انجام چند خرید هوشمندانه، و اگر فرد ماهری در خرید وسایل دکوری هستید و انجام چند تغییر کوچک، شما می‌توانید خانه خود را جذاب‌تر و دنج‌تر کنید و البته پول زیادی هم خرج نکنید. از دیوارهایی که روی آن تابلوهای هنری زیبا آویزان شده است گرفته تا استفاده از راه‌هایی خلاقانه در اضافه کردن رنگ به فضای خانه، در این مطلب 12 راه را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید حس و حالی پاییزی به خانه خود بدهید.

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
1. به بوفه خود جلوه تازه‌ای بدهید.
این بوفه زیبا بیش‌تر شبیه یک بوفه سفارشی است، اما در حقیقت از فروشگاه ایکیا خریداری شده است. برچسب‌هایی با طرح‌های یونانی تمام چیزی است که شما برای تبدیل کردن یک بوفه ساده سفید رنگ به یک وسیله که تبدیل به نقطه کانونی اتاق می‌شود نیاز دارید. همانطور که در عکس می‌بینید با تغییر ظاهر، این بوفه تبدیل به نقطه کانونی اتاق شده است. به جای استفاده از برچسب‌ها، شما می‌توانید با استفاده از شابلونی که دارای طرح‌های یونانی است و رنگ طلایی این طرح را روی بوفه خود نقاشی کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
2. با استفاده از چیزهایی که از جمعه ‌بازار پیدا می‌کنید یک دیوار هنری زیبا در خانه خود ایجاد کنید.
جعبه‌هایی که در آن‌ها کاغذهایی با طرح‌های معماری و طرح‌های گیاهی وجود دارد معمولا به راحتی در جمعه بازارها پیدا می‌شوند، طرح‌هایی که بسیار زیبا و خاص هستند و قیمت بسیار ارزانی هم دارند.


تعدادی از این طرح‌ها را با ابعاد یکسان خریداری کنید، چهار، شش، یا هشت عدد مجموعه مناسبی بر روی دیوار ایجاد می‌کنند.اگر از رنگ قاب‌ها خوشتان نمی‌آید، با استفاده از اسپری‌های رنگ می‌توانید رنگ آن‌ها را به راحتی عوض کنید. در نهایت این قاب‌ها را با دقت و در یک چیدمان درست (مانند عکس بالا) بر روی یکی از دیوارهای خانه خود در فضای غذاخوری نصب کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
3. تعداد اندکی اشیای سه‌بعدی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به صورت تلفیقی روی یک دیوار نصب کنید.
این اشیا می‌توانند اشیای بدون قاب باشند که وقتی روی دیوار قرار می‌گیرند جلوه‌ای زیبا ایجاد می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید یک تکه چوب را از نجاری بخرید و روی آن با رنگ سیاه (و حتی ماژیک سیاه) جمله مورد علاقه خود را بنویسید. البته ابتدا جمله مورد نظر را روی کاغذ بنویسید، سپس با مداد جمله مورد نظر را روی چوب نوشته و بعد با استفاده از رنگ یا ماژیک سیاه روی آن را پر کنید.

وسیله جالب دیگری که می توانید خودتان بسازید یک تیرکمان است. دو چوب باریک را رنگ کنید و آن‌ها را با طناب یا نخ رنگی بپیچید. مقداری پَر به یکی از سرهای هر کدام از چوب‌ها بچسبانید و سپس آن‌ها را به صورت ضربدری (مانند عکس بالا) روی دیوار نصب کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
4. بر روی میز پذیرایی خود زیرلیوانی‌های جدیدی اضافه کنید.
استفاده از یک دست زیرلیوانی یا زیر بشقابی جدید و بامزه، مانند زیرلیوانی‌های شماره‌‌دار که در عکس بالا می‌بینید، راه بسیار ارزان قیمتی برای زیباتر کردن میز پذیرایی است. یا، اگر می‌توانید بافتنی ببافید، می‌توانید با استفاده از مهارت خود زیرلیوانی‌های بافته‌شده خلق کنید. با این کار از نخ‌ها و کامواهای باقی‌مانده از کارهای قبل خود نیز به خوبی استفاده می‌کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
5. کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب‌های دسته دوم می‌فروشند را برای خرید کتاب‌های هنری زیر و رو کنید.
کتاب‌های هنری جدید قیمت بسیار زیادی دارند، اما کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب‌های دسته‌دوم می‌فروشند کلی کتاب هنری زیبا دارند که می‌توانید آن‌ها را با قیمت اندکی خریداری کرده و در کتابخانه ای خلاقانه مانند عکس بالا به شیوه ای زیبا و جذاب به نمایش بگذارید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی


6. از یکی از دوستان عکاس خود بخواهید از شما یک عکس خانوادگی بگیرد و آن را روی طاقچه قرار دهید.
این‌که نمی‌توانید یک عکس حرفه‌ای برای گرفتن یک عکس خانوادگی استخدام کنید، به این معنی نیست که باید از خیر این کار بگذرید. یکی از دوستان عکاس خود را برای شام به خانه خود دعوت کنید و از او بخواهید که یک عکس خانوادگی از شما بگیرد.

البته برای گرفتن این عکس بهتر است یک مکان بیرون از خانه، مانند یک پارک محلی یا حیاط خانه خود، را انتخاب کنید تا پس‌زمینه عکس شما زیبا باشد. هم چنین این کار را در ظهر انجام ندهید چراکه نور محیط اصلا مناسب عکاسی نیست.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
7. برخی از وسایل قدیمی را از گنجه خود دربیاورید و به نمایش بگذارید.
به طاقچه خانه خود حس و حالی شخصی و خانوادگی بدهید. تعدادی از عکس‌های قدیمی و وسایل قدیمی را از گنجه بیرون آورید و روی طاقچه بچینید. مرکز این چیدمان را یک آینه قرار دهید و فاصله‌ها را با شمع‌دان و گلدان پر کنید.

 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی


8. یکی از دیوارهای آشپزخانه را به رنگ تخته‌سیاه درآورید.
با وجود کابینت‌های بسیار زیاد، آشپزخانه معمولا فاقد دیواری خالی است و این مسئله می‌تواند دلیل خوبی برای انجام یک کار کوچک در آشپزخانه باشد. برای رنگ کردن قسمت کوچکی از دیوار فقط کافی است کوچک‌ترین قوطی رنگ تخته‌سیاه موجود در بازار را خریداری کنید. از این فضا برای نوشتن لیست خرید، برنامه‌های غذایی، و یا نوشتن جملاتی زیبا و الهام‌بخش استفاده کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی


9. با استفاده از شابلون طرح کف فضای خوردن صبحانه را تغییر دهید.
آیا باورتان می‌شود که کفپوش‌هایی که در عکس بالا می‌بینید با شابلون نقاشی شده‌اند؟ اگرچه کار با شابلون کمی سخت و قت‌گیر است، اما اگر برای این کار زمان بگذارید نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت و قسمت نقاشی‌شده جلوه فوق‌العاده منحصربه‌فردی به خانه شما خواهد داد. برای این‌که این کار راحت انجام شود قسمت کوچکی از خانه مانند کف فضای خوردن صبحانه را انتخاب کنید.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
10. چند گیاه خانگی جدید را وارد خانه خود کنید.
گیاهان تازه و سرزنده تغییر زیادی در فضای خانه ایجاد می‌کنند. این گیاهان اکسیژن وارد فضا کرده و به خانه شما زندگی، بافت، و فرمی مجسمه‌گون اضافه می‌کنند. همانطور که در عکس بالا می‌بینید در این فضا از گیاهان مختلف در ابعاد و شکل‌های متفاوت استفاده شده است و فضا جلوه‌ای سرزنده و شاداب به خود گرفته است.
 

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی


11. اتاق خواب خود را به رنگی غنی دربیاورید.
خرید یک قوطی رنگ هزینه زیادی ندارد، اما تغییر رنگ دیوار اتاق خواب تاثیر فوق‌العاده زیادی در زندگی شما می‌گذارد. در این پاییز از یک رنگ خاکستری- آبی استفاده کرده و به اتاق خود ظاهری خاص و جذاب بدهید.

دکوراسیون پاییزی منزل, عکس دکوراسیون پاییزی

 
12. یک بالشت و پتوی پشمی روی نیمکت خانه خود قرار دهید.
در روزهای سرد پاییزی یک پتو و بالشت پشمی همه آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. نوع خوب این نوع پتوها و بالشت‌ها قیمت چندانی ندارند و برای مدت زمان زیادی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و البته هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتند. به یک عصر پاییزی فکر کنید که از بیرون به خانه آمده‌اید و می‌توانید زیر پتو رفته و حسابی گرم شوید.

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar

رنگ های پاییزی که کیف شما را کوک می کنند!

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


هر فصلی از سال دارای رنگ‌های مخصوص به خود است. رنگ‌هایی که بیانگر و معرف آن فصل هستند و طبیعت بهترین مکان برای آگاهی از این رنگ‌ها است. فصل پاییز فرا رسیده است و احتمالا خیلی‌ها دوست دارند نشانه‌های رنگی این فصل را وارد فضای داخلی زندگی خود کنند. روزهای خنک پاییز زمان بسیار خوبی برای اضافه کردن رنگ‌های جدید به خانه هستند.
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
رنگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید
در این مطلب نمونه‌هایی از اتاق‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که در آن از رنگ‌های مختلف، از رنگ‌های خنثی سرد و گرم گرفته تا رنگ‌های اشباع‌شده، در طراحی پاییزی فضا استفاده شده است.
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های خنثی و گرم علاقه دارید: رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان کنید
با استفاده از رنگ خنثی می‌توانید فضایی دنج و راحت را در اتاق خود فراهم کنید. مقادیر اندکی از این رنگ می‌تواند به هر چیزی در اتاق، از تخته پشتی تخت‌خواب و دیوار گرفته تا سقف، گرما اضافه کند.

راهنمای رنگ: خانه ای گرم و دلچسب مثل قهوه با رنگ قهوه ای

 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های خنثی و ملایم علاقه دارید: رنگ سفید روشن را امتحان کنید
از این طراحی اسکاندیناویایی الهام بگیرید: ترکیب روزهای کوتاه و دمای پایین پاییز با لایه‌ای از رنگ سفید شاداب. اضافه کردن رنگ سفید به دیوارها یا سقف نور موجود در فضا را منعکس می‌کند، و اتاق شما از آخرین تابش‌های خورشید تنبل پاییز بهره‌مند می‌شود.

راهنمای رنگ: الهام از طبیعت در به کارگیری رنگ سفید

 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های خنثی و گرم علاقه دارید: رنگ ارغوانی روشن را امتحان کنید
این رنگ ارغوانی روشن جلوه‌ای عاشقانه به یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب در یک عصر پاییزی اضافه می‌کند. همانظور که در عکس بالا می‌بینید سایه‌های خنثی و گرم این رنگ با رنگ‌های ارغوانی تیره‌تر، رنگ‌مایه‌های چوبی طبیعی، و رنگ‌های سفید هماهنگی بسیار خوبی پیدا می‌کند.

راهنمای رنگ: ارغوانی، رنگی برای ثروتمندان!
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل


اگر به رنگ‌های خنثی و سرد علاقه دارید: رنگ خاکستری آلومینیومی را امتحان کنید
این سایه جذاب و گرم رنگ خاکستری جزء رنگ‌های پیشنهادی پانتون برای فصل پاییز است. این رنگ را در کنار رنگ قرمز، زرد، و سایه‌های خاکستری به کار ببرید تا تاثیر فوق‌العاده آن را ببینید.

راهنمای رنگ: خانه ای آرام از ترکیب خاکستری با دیگر رنگ ها
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های روشن شاد علاقه دارید: رنگ زرد را امتحان کنید
این رنگ نسخه ملایم‌تر و لطیف‌تر زرد آفتابی است که در تابستان بیش از پیش به کار می‌رود. این نوع رنگ زرد که به سبز متمایل است در فهرست رنگ‌های پاییزی پانتون قرار دارد و به  آشپزخانه، اتاق غذاخوری، و اتاق نشیمن جلوه‌ای سرزنده و شاداب اضافه می‌کند.

راهنمای رنگ: جادوی رنگ ها برای داشتن خانه آفتابی
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های روشن شاد علاقه دارید: بنفش درخشان را امتحان کنید
رنگ سال پانتون یعنی بنفش درخشان وقتی با سایه‌های ارغوانی تیره، قهوه‌ای روشن، و یا آبی تیره ترکیب می‌شود جلوه‌ای پاییزی به خود می‌گیرد.


راهنمای رنگ: بنفش، رنگی پر قدرت در دکوراسیون
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های برجسته و اشباع‌شده علاقه دارید: رنگ قرمز تیره را امتحان کنید
این رنگ قرمز تیره حضور قدرتمندی در فضا دارد و بسیار مناسب فضاهایی چون اتاق غذاخوری یا راهروی ورودی است. می‌توانید کل یک اتاق را با استفاده از کاغذدیواری‌ها یا رنگ‌ها به این رنگ درآورید. اگر می‌خواهید محافظه‌کارانه‌تر رفتار کنید از این رنگ در کوسن‌ها با طرح‌های گل‌دار استفاده کنید.

راهنمای رنگ: ستاره سینما بودن را بر روی فرش قرمز تجربه کنید!
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌های برجسته و اشباع‌شده علاقه دارید: رنگ قرمز شفقی را امتحان کنید
این رنگ در مرز باریک بین رنگ‌های نارنجی و رنگ قرمز قرار دارد و یادآور برگ درخت افرای پاییزی است. این رنگ را با رنگ‌های زرد، قرمز تیره، یا قهوه‌ای متمایل به خاکستری ترکیب کنید تا جلوه پاییزی آن بیش‌تر شود.
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل


اگر به رنگ‌های تیره و گرفته علاقه دارید: رنگ سبز سروی را امتحان کنید
در پاییز برگ‌ها از درختان جدا می‌شوند، دیوارها را به رنگ سبز درآورید تا این خلا در فضای بیرون در درون خانه شما جبران شود. پانتون پیشنهاد می‌کند که رنگ سبز سروی را با سایه‌های رنگ بنفش درخشان ترکیب کنید. هم‌چنین این رنگ هماهنگی خوبی با رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و خاکستری دارد.

راهنمای رنگ: رژیم کرفس و شکلات برای خانه شما

 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل


اگر به رنگ‌های تیره و گرفته علاقه دارید: رنگ آبی مایل به ارغوانی را امتحان کنید
اگر به رنگ آبی تابستانی علاقه دارید، آبی مایل به ارغوانی می‌تواند جایگزین پاییزی خوبی برای این رنگ باشد. این رنگ کمی تیره‌تر از آبی آسمانی است و به دیوارهای خانه جلوه‌ای پاییزی اضافه می‌کند. دیوارهایی که دارای رنگ‌های تیره هستند را با رنگ‌مایه‌های چوبی و وسایل تزئینی سفید رنگ متعادل کنید.

راهنمای رنگ آبی: آرامش را با رنگ آبی به خانه خود بیاورید

 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌مایه‌های سنتی پاییزی علاقه دارید: رنگ قرمز آتش‌نشانی را انتخاب کنید
کار کردن با رنگ‌های کلاسیک راحت است. رنگ قرمز آتش‌نشانی کمی تیره است، به همین دلیل آن را در کنار رنگ‌های سفید، خاکستری گرم، و رنگ‌مایه‌های چوبی استفاده کنید تا فضای شما متعادل و زیبا شود.

راهنمای رنگ: ستاره سینما بودن را بر روی فرش قرمز تجربه کنید!

 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل


اگر به رنگ‌مایه‌های سنتی پاییزی علاقه دارید: رنگ نارنجی سوخته را انتخاب کنید
رنگ نارنجی سوخته وقتی با آثار هنری سبز- زرد، کوسن آبی رنگ، و وسایل متالیک  ترکیب می‌شود جلوه‌ای سرزنده و شاداب به فضا می‌دهد.

راهنمای رنگ: خانه ای خوشمزه تر از هلو!
 

دکوراسیون پاییزی منزل,دکوراسیون منزل

 
اگر به رنگ‌مایه‌های سنتی پاییزی علاقه دارید رنگ آبی تیره متمایل به سبز را انتخاب کنید
آبی تیره متمایل به سبز زمینه‌ای بسیار خوبی برای رنگ‌های سنتی پاییزی مانند قرمز، نارنجی، و زرد است. در عکس بالا ببینید که چگونه این رنگ باعث شده است تا رنگ‌مایه‌های گرم داخل نقشه جهان به خوبی به چشم بیاید. این رنگ را در دیوارها یا وسایل خانه استفاده کنید و تاثیر مثبت آن را در فضا مشاهده کنید.

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar
0 نظر

دکوراسیونی به گرمی و زیبایی رنگ های پاییزی!

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


با تغییر آب و هوا به خنک و کمی سرد در فصل پاییز، طبیعت سایه‌های رنگی شاداب و سرزنده تابستان را تبدیل به رنگ‌های تیره‌تر و گرم‌تر می‌کند. دقیقا می‌خواهیم در مورد این رنگ‌ها با شما صحبت کنیم.در حالی که رنگ‌مایه‌های غنی پاییزی مطمئنا می‌توانند در ماه‌های پیش رو در طراحی فضای زندگی شما وارد شوند، اما می‌خواهیم از برخی از این رنگ‌ها در طراحی داخلی خانه‌ استفاده کنیم و با تغییر فصل هم تغییری در آن‌ها ندهیم.

 

بنابراین اگر شما می‌خواهید از رنگ‌های پاییزی در فضاهای خانه خود استفاده کنید، این ده قسمت از خانه خود را در نظر بگیرید و در آن‌ها از رنگ‌های نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، و طلایی استفاده کنید و در تمام طول سال از آن‌ها لذت ببرید. 

 

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
1. استفاده از رنگ های پاییزی در گوشه‌ای از خانه و یا در یک فرورفتگی.
اگر خانه شما دارای گوشه‌ای خاص و جذاب است که لیاقت این را دارد که تبدیل به نقطه کانونی فضا شود، به راحتی می‌توانید از یک رنگ غنی پاییزی مانند نارنجی در طراحی آن استفاده کنید.  ترجیح می‌دهیم که از این رنگ‌ها به طور جداگانه و خیلی با احتیاط استفاده کنیم. مثلا یکی از آن‌ها را به عنوان رنگ اصلی به کار ببرید و از دیگری در مقادیر اندکی استفاده کنید. با این کار عناصر معمارانه فضا بیش از پیش به چشم می‌آیند. این رنگ‌ها هم‌چنین فضایی دنج و گرم را به وجود می‌آورند و به همین دلیل بسیار مناسب گوشه‌ای از خانه مانند فضایی هستند که در عکس بالا نشان داده شده است. در این حالت شما فضایی دنج را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید در یک عصر پاییزی خنک در آن لم داده، استراحت کنید، چرت بزنید، کتاب بخوانید، و یا یک فنجان چای بنوشید.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
2. استفاده از رنگ های پاییزی در سقف.
در عکس بالا شاهد استفاده از زبان رنگ ها برای اضافه کردن یک رنگ گرم در مقادیر زیاد به فضای زندگی خود هستید. رنگ‌های گرم از نظر بصری به جلو تمایل دارند در حالی که رنگ‌های خنک به عقب گرایش دارند. این رنگ شرابی که در قسمت باریکی از سقف اتاق مورد استفاده قرار گرفته است باعث شده است تا فضای زیر آن کوچک‌تر به نظر برسد و از این طریق شناخت زبان رنگ ها این قسمت از خانه صمیمی‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسد، و هم‌چنین کنتراست بسیار خوبی با قسمت‌های دیگر خانه که دارای سقف مرتفعی هستند ایجاد شده و در نتیجه فضای کلی بزرگ‌تر و بازتر به نظر می‌رسد.

 

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


3. پوشش‌های دیواری نامتعارف.
یکی از دیوارها را به رنگ نارنجی کدویی درآورید و یا از تکنیک جالب اضافه کردن فعال‌کننده زنگاری در یک رنگ متالیک واکنش‌پذیر (مانند عکس بالا) استفاده کنید. در این حالت در فضای شما دیوار متفاوتی خلق می‌شود که همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. رنگ‌های قرمز، نارنجی، و طلایی گرم به رنگ‌های اشتهاآور معروفند، به همین دلیل این رنگ‌ها انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند آشپزخانه یا اتاق پذیرایی هستند.

 

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
از آخرین شب‌های خنک این فصل که می توان بیرون خانه سپری کرد، تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است، با اضافه کردن سطوح فلزی با رنگ‌های گرم به محوطه بیرونی خانه خود لذت ببرید. این پوشش‌های دیواری در شب جلوه بسیار زیبایی در کنار آتش پیدا می‌کنند و نور آتش را منعکس می‌کنند و نیز فضا را از همیشه گرم‌تر می‌کنند.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
رنگ‌های زرد طلایی برگ‌های پاییزی رنگ‌های مورد علاقه من برای طراحی اتاق خواب هستند. این رنگ‌ها به فضا جلوه‌ای گرم و دنج اضافه می‌کنند، و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شود در زیر نور آفتاب صبح جلوه‌ای فوق‌العاده دیدنی و چشم‌گیر پیدا می‌کنند. به کاغذدیواری لوکس و روشنایی طلایی فوق‌العاده زیبای اتاق بالا دقت کنید و ببینید که چگونه این دو عنصر تبدیل به عناصر اصلی این اتاق خواب زیبا شده‌اند.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


4. رنگ درهای داخلی خانه.
معمولا افراد بیش‌تر به رنگ در ورودی خانه اهمیت می‌دهند و این کار درست است، اما دلیلی ندارد که به رنگ درهای داخلی خانه بی‌توجهی شود. اگر تنالیته‌های چوبی در فضای زندگی شما زیاد هستند، می‌توانید درهای داخلی را به رنگ نارنجی شاد مانند دری که در عکس بالا مشاهده می‌کنید دربیاورید. از آن‌جایی که اکثر عناصر چوبی دارای مقادیر اندکی رنگ نارنجی در درون خود هستند، این رنگ‌ها به خوبی در فضا با هم ترکیب شده و در جلب توجه با هم رقابت نمی‌کنند.

 

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
5. رنگ چارچوب در یا پنجره.
اکثر مردم از چارچوب‌های چوبی یا چارچوب‌هایی به رنگ طبیعی در پنجره‌ها یا در‌های خانه خود استفاده می‌کنند، اما این مسئله یک قانون نیست و می‌توان در این قسمت‌ها از رنگ‌های خاص‌تر و متفاوت‌تر استفاده کرد. این رنگ قرمز چوبی فضای بیرونی این خانه را زیبا کرده است و هم‌چنین باعث شده است تا فضای سبز نیز بیش از پیش به چشم بیاید. هم‌چنین رنگ قرمز و سبز رنگ‌های مکمل هستند، یعنی در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند، به همین دلیل است که فضای سبز در یک زمینه قرمز به خوبی جلب توجه می‌کند.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی

 
6. وسایل برقی.
 وسایل برقی که از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند، بسیار زیبا جلوه می کنند. اما برای کسانی که این رنگ را دوست ندارند و به دنبال وسایل برقی متفاوت‌تری هستند، توصیه می‌کنیم که از وسایل برقی رنگی مانند این اجاق گاز نارنجی رنگ در طراحی آشپزخانه خانه خود استفاده کنند. همانطور که گفتیم چون رنگ‌های گرم اشتهاآور هستند، بهترین قسمت خانه برای استفاده از آن‌ها آشپزخانه است. رنگ نارنجی روشن یک رنگ جلب توجه کننده است، بنابراین اگر می‌خواهید اجاق گاز شما در فضا توجه همه را به خود جلب کند، از نوع نارنجی آن استفاده کنید.

در آشپزخانه موجود در عکس بالا توجه کنید که چگونه یک اجاق گاز نارنجی متمایل به قرمز در درون یک فرورفتگی که دارای سطوح مسی است قرار گرفته است. این طراحی بسیار زیباست و شما هم برای ایجاد یک نقطه کانونی جذاب و چشم‌گیر در آشپزخانه خانه خود می‌توانید از این ایده استفاده کنید.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


7. سطوح روی پیش‌خان.
همه می‌دانیم که دیواره‌های آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از مواد و مصالحی گوناگونی انتخاب کرد، اما در مورد سطوح روی پیش‌خان چه؟ این پیش‌خان مرمری قرمز رنگ زیبایی خاصی را به این آشپزخانه مینی‌مالیستی مدرن اضافه کرده است. در این آشپزخانه ترکیب کاملی از مواد و مصالح گوناگون را شاهد هستیم، اما از آن‌جایی که همگی این مواد و مصالح تحت یک پالت رنگی مشخص که شامل رنگ‌های نارنجی و قرمز است به کار گرفته شده‌اند، فضای آشپزخانه آرام، گرم، و چشم‌گیر به نظر می‌رسد و هم‌چنین بسیار اشتهاآور است.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


8. کفپوش‌ها.
با وجود اجزای چوبی مختلف و رنگ‌مایه‌های خنثی در این آشپزخانه، به نظر من انتخاب کفپوش‌هایی به رنگ قرمز انتخاب بسیار جسورانه‌ای بوده است. این آشپزخانه فضای مدرن و در عین حال گرم و جذابی دارد.

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


9. نورپردازی.
مردم معمولا روشنایی هایی را ترجیح می‌دهند که گرم و ملایم هستند، مانند نور شمع. نوری که از این چراغ‌های آویز ساطع می‌شود خود گرم است اما به دلیل وجود سطوح طلایی- زرد این نور گرمای بیش‌تری هم پیدا می‌کند. روشنایی‌های دیگری که دارای چنین رنگ‌های گرم پاییزی هستند نیز چنین کیفیت نوری گرم و باحرارتی را ایجاد می‌کنند. هم‌چنین، به استفاده از روشنایی‌ها به عنوان ابزاری برای اضافه کردن نقاط رنگی برجسته در فضای اتاق بسیار زیباست. اگر از سبک و رنگ روشنایی‌های خانه خود خسته شده‌اید به راحتی می‌توانید آن‌ها را عوض کنید، به ویژه اگر فرد دست به آچار و ماهری باشید، و از روشنایی‌های جدید استفاده کنید.

 

جدیدترین مدل دکوراسیون برای فصل پاییز, دکوراسیون پاییزی


10. وسایل داخل حمام.
اگر شما آن‌قدر خوش‌شانس باشید که حمام خانه شما مانند حمام موجود در عکس بالا دارای چنین وان زیبا و خاصی باشد، می‌توانید فضای پیرامونی آن را به گونه‌ای طراحی کنید که وان تبدیل به نقطه کانونی فضا شود. این فضا دارای رنگ‌مایه‌های نارنجی و زرد گرم است که یک پالت رنگی پاییزی هستند و تجربه بسیار خوبی از یک حمام آب داغ در یک عصر پاییزی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar
0 نظر