همنگار

وبلاگ تفریحی

همنگار

وبلاگ تفریحی

تغییر دکوراسیون با حداقل هزینه برای عید نوروز

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


برای ایجاد تنوع حتما لازم نیست به‌دنبال دکوراسیون‌های بسیار پرهزینه باشید یا تمام وسایل منزل‌تان را عوض کنید. اصلا لازم نیست کسی در این کار مشاور دکوراسیون شما باشد. می‌توانید پول‌تان را در جیب بگذارید و به جای آن کمی خلاقیت خرج کنید.

لابد با آمدن سال جدید به‌دنبال ایجاد تنوع و نو کردن بعضی قسمت‌های خانه‌تان هستید. شما هم مثل بسیاری از مردم دوست دارید همزمان با خانه تکانی های عید، دکوراسیونی جدید داشته باشید اما شاید توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین تغییر دکور را ندارید. برای ایجاد تنوع حتما لازم نیست به دنبال دکوراسیون‌های بسیار پرهزینه باشید یا تمام وسایل منزل‌تان را عوض کنید.

اصلا لازم نیست کسی در این کار مشاور دکوراسیون شما باشد. می‌توانید پول‌تان را در جیب بگذارید و به‌جای آن کمی خلاقیت خرج کنید. اصلا شاید لازم نباشد وسیله جدیدی بخرید؛ کافی است به استفاده جدید از همان وسایل قدیمی فکر کنید. این بار می‌خواهیم تزیینات و تغییراتی را در دکوراسیون منزل معرفی کنیم که بدون هزینه انجام می‌شوند. اگر شما هم آماده تغییراتی در دکوراسیون منزلتان هستید با ما همراه شوید.

گل در نمکدان
بعضی وقت‌ها زیبایی از تفاوت می‌آید. استفاده از وسایل قدیمی برای کاربردی بسیار متفاوت. حتما شما هم بعد از خانه‌تکانی عید، یکسری از ظروف را دور انداخته‌اید یا در انباری گذاشته‌اید. خیلی وقت‌ها اگر درست فکر کنید، می‌بینید این وسایل به درد کار دیگری هم می‌خورند. برای مثال به جای اینکه یک نمکدان کهنه را دور بیندازید، می‌توانید از آن به عنوان گلدان استفاده کنید.

ساقه باریک یک شاخه گل، در نمکدان خوب خودش را نشان خواهد داد. کمی که دور و برتان را نگاه کنید، وسایل دیگری را هم پیدا می‌کنید که به درد گلدان شدن می‌خورند.

گلدان‌های آتشین
شومینه‌ها که در زمستان وسیله گرمازا هستند را می‌شود در تابستان، به وسیله‌ای برای زیباتر کردن خانه تبدیل کرد. برای مثال می‌توانید یک گلدان با اندازه مشخص و متناسب شومینه را روبه‌روی شومینه بگذارید.

زیبای جمع و جور کننده
هر کاری هم که بکنید، میز تحریر یا میز آرایش شلوغ می‌شود. وسایل کوچک روی این میزها همیشه مورد‌نیاز هستند و نه می‌شود آنها را جمع کرد و کنار گذاشت و نه می‌توان آنها را روی میز پهن کرد؛ پیشنهاد ما استفاده از جعبه کادوست.

جعبه‌های رنگارنگی که هدیه را در آن می‌گذارند هم میز شما را زیبا می‌کنند و هم وسایل مختلف را در خود جا می‌دهند. به‌خاطر کوچکی، وسیله‌ها در آنها گم نمی‌شود و شما می‌توانید در هر کدام از این جعبه‌ها یکسری وسیله بگذارید. اگر از این جعبه‌ها در دسترس نیست، می‌توانید جعبه‌های کفش را با سلیقه خودتان کادو کنید.

دیوارهای رنگی
روی هر دیوار یک قاب‌عکس بچسبانید. قاب‌هایی که کنار هم می‌چسبانید باید با هم هماهنگ باشند. این گزاره‌ها همیشه درست نیست. بعضی وقت‌ها زیبایی از متفاوت بودن می‌آید.


شما می‌توانید دیوارتان را با هرقدر قاب متفاوت که می‌خواهید تزیین کنید. قاب‌هایی که در یکی از آنها عکس خانوادگی است و در دیگری نقاشی کودک‌تان، کنار هم ترکیب جالبی درست می‌کنند. حتی هماهنگی رنگ قاب‌ها هم برای کنار هم گذاشتن آنها لازم نیست. بدون نگرانی قاب‌ها را کنار هم بچسبانید و نگران وجود جاهای خالی و عدم‌تناسب قاب‌ها با هم نباشید.

 

دکوراسیون و چیدمان خانه در عید نوروز, تغییر دکوراسیون خانه برای عید

می‌توانید دیوارتان را با هر قدر قاب متفاوت و رنگی که می‌خواهید تزیین کنید


دراورهایی زیباتر از همیشه
اگر سال‌هاست که از دراورتان استفاده می‌کنید و از آن خسته شده‌اید، لازم نیست آن را عوض کنید یا در یک پروژه خیلی سخت، رنگش کنید. شما می‌توانید به سادگی دراورتان را با چند تکه روبان رنگی طوری تزیین کنید که کاملا ظاهر متفاوتی پیدا کند.

 

تغییر دکوراسیون عید نوروز,تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

می‌توانید دراورهای قدیمی تان را رنگ کنید و جلوه جدیدی به آن بدهید


سعی کنید رنگ‌هایی که برای روبان‌ها انتخاب می‌کنید با سبک و شکل ظاهری دراور هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر دراور سفیدرنگی دارید و می‌خواهید برای اتاق کودک آن را تزیین کنید، می‌توانید از روبان‌های رنگارنگ کمک بگیرید اما این روش برای اتاق خواب خودتان جواب نمی‌دهد. اگر میز آرایش شما قهوه‌ای است، می‌توانید از روبان طلایی یا روبان‌هایی که با رنگ لحاف‌تان هماهنگ است استفاده کنید.


یادی از مادربزرگ
برای تزیین خانه از وسایل بسیار متفاوتی می‌توان استفاده کرد.  از جعبه‌های خالی میوه بگیرید تا وسایل کهنه قدیمی. اگر سری به سمساری‌ها بزنید به وسایل زیادی برخورد می‌کنید که می‌توانید برای تزیین خانه استفاده کنید اما روش مطمئن‌تر و ارزان‌تر سر زدن به انباری خودتان است. انباری پر از وسایلی است که به نظر بی‌مصرف می‌رسند.

مثلا می‌توانید یک صندلی کهنه را بردارید، آن را رنگ کنید و از آن به‌عنوان یک وسیله تزیینی استفاده کنید. می‌توانید روی آن یک عروسک بزرگ یا یک سبد پر از کامواهای رنگی بگذارید.

هارمونی رنگ
سعی کنید رنگ‌هایی که برای روبان‌ها انتخاب می‌کنید با سبک و شکل ظاهری دراور هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر دراور سفیدرنگی دارید و می‌خواهید برای اتاق کودک آن را تزیین کنید، می‌توانید از روبان‌های رنگارنگ کمک بگیرید اما این روش برای اتاق خواب خودتان جواب نمی‌دهد. اگر میز آرایش شما قهوه‌ای است، می‌توانید از روبان طلایی یا روبان‌هایی که با رنگ لحاف‌تان هماهنگ است استفاده کنید

قاب عکس روی زمین
چرا  همیشه باید قاب‌عکس‌ها را به دیوار بزنیم؟ گذاشتن چند قاب کنار هم روی زمین هم می‌تواند جالب باشد، به خصوص وقتی از روی زمین سیم رد می‌شود یا پایین دیوار یک مشکلی وجود دارد مثلا رنگ دیوار ریخته یا ... که می‌خواهید آن را پنهان کنید، شما می‌توانید از قاب عکس استفاده کنید. قاب را روی قسمتی ‌‌که دیوار مشکل‌ دارد، بگذارید و هر کسی از شما درباره فلسفه وجودی قاب پرسید، بگویید به خاطر تفاوت و زیبایی این کار را کرده‌اید.

 

نحوه تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه, چیدمان خانه برای عید نوروز

از قاب های متفاوت و زیبا استفاده کنید

 

تختخواب رنگارنگ
شکل تختخواب تان را به کل متحول کنید. یک ملحفه با طرح شلوغ و زیبا که نقش‌اش با تختخواب شما هماهنگ باشد را انتخاب کنید و رویه تخت یا بخشی از رویه آن را با ملحفه بپوشانید. برای این کار می‌توانید از کاغذ کادو یا کاغذدیواری هم استفاده کنید. تشک را بردارید، ملحفه یا کاغذ دیواری را روی جایی که می‌خواهید بگذارید و با گذاشتن تشک آن را محکم کنید. اگر از کاغذ استفاده می‌کنید باید آن را با چسب شیشه‌ای از پشت و جلو به تخت محکم کنید.

 

دکوراسیون نوروزی خانه,تغییر دکوراسیون و چیدمان خانه

با یک ملحفه با طرح شلوغ که نقش‌ آن با تختخواب شما هماهنگ باشد تختخواب تان را متحول کنید


سفره‌هایی زیباتر
این، راهی است برای ترکیب میز توالت با میز ناهارخوری! برای اینکه میز شامی متفاوت بچینید، می‌توانید سراغ جعبه زیورآلات‌تان بروید. دستمال سفره‌هایی که می‌خواهید سر سفره بگذارید را تا کنید و النگو را دور آن بیندازید. برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید باید برای هر دستمال النگویی با رنگ هماهنگ انتخاب کنید. می‌توانید قاشق و چنگال را هم در النگو بگذارید و کنار هر بشقاب روی میز بگذارید. این کار مهمانان شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید, اصول تغییر دکوراسیون خانه

برای هر دستمال سفره النگویی هماهنگ با رنگ همان دستمال سفره انتخاب کنید


گلدان‌هایی برای خودم
همه گلدان‌های منزل شما شبیه هم نیستند. هر کدام از آنها را از جای متفاوتی خریده‌اید و هر کدام شکلی مخصوص به‌ خود دارند. با یک راهکار ساده می‌توان همه این گلدان‌ها را شبیه هم کرد. کافی است یک کاغذ دور آنها بپیچید و کاغذ را با نوار ببندید. این کاغذ می‌تواند کاغذ رنگی یا کاغذ کادو باشد اما پیشنهاد ما استفاده از کاغذ خط‌دار دفتر و نوشتن یک متن بامزه روی آن است. می‌توانید این کاغذها را هر چند وقت یک بار عوض کنید.

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه,دکوراسیون و چیدمان خانه در عید نوروز

با یک روش جالب و ساده گلدان های ساده خود را زیبا و متفاوت کنید


آشپزخانه در حمام
تفاوت در چیدمان، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد. مثلا استفاده از پارچ، قندان، لیوان و قوری برای گذاشتن وسایل بهداشتی در حمام، یکی از ابتکارهای جالبی است که می‌توانید با انجام آن حمامی متفاوت داشته باشید. هیچ‌کس توقع ندارد فنجان شما پر از پنبه یا شکرپاش پر از گوش‌پاک‌کن باشد. اگر وسایلی که استفاده می‌کنید رنگ‌های شاد داشته باشند، چیدمان موفق‌تری خواهید داشت. تمام وسایل را در یک سینی رنگی بگذارید و کنار سینک دستشویی یا کنار وان حمام بگذارید.

 

نحوه تغییر دکوراسیون خانه, نحوه تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

از پارچ، قندان، لیوان و قوری برای گذاشتن وسایل بهداشتی در حمام استفاده کنید


از زیبایی شمع و گل غافل نشوید
استفاده از شمع و گل در دکوراسیون جلوه خاصی به خانه‌تان می‌بخشد. برای این کار می‌توانید گلدان‌های قدیمی را بردارید و گل‌های داخل آن را به دلخواه خود عوض کنید.


اگر از گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید مسلما طراوت بیشتری به زندگی‌تان خواهید داد. می‌توانید از نهال‌های کوچک که ارزان‌تر هم هستند، استفاده کنید. به علاوه اگر گلدانتان قدیمی است کافیست که آن را رنگ کنید تا دوباره نو شود.

اگر عاشق شمع هستید باید به شما بگوییم که خرید یا درست کردن چند شمع کوچک هم هزینه زیادی ندارد. می‌توانید ظرف‌های بی‌مصرف را بردارید با مقداری روبان و کمی پارافین یک شمع خوشگل بسازید. خلاق باشید لطفا! می توانید از وسایل دور ریختنی جا شمعی‌های زیبا بسازید. به علاوه می‌توانید رنگ این شمع ها را با رنگ دکوراسیون خود ست کنید.

 

منبع : مجله سیب سبز - bartarinha.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • راهکار برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم
  • 9 راه تغییر دکوراسیون سریع
  • دکوراسیون داخلی منزل را پاییزی کنید
  • رهایی از خانه های تکراری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.