همنگار

وبلاگ تفریحی

همنگار

وبلاگ تفریحی

صندلی زیبا و رنگارنگ به شکل گل

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

این صندلی ها در رنگهای شاد و متنوع به شکل گل شکفته به بازار عرضه اند .به تصاویر آن توجه نمایید.

صندلی

 

 

صندلی

 

 

صندلی

 

 

صندلی

 

 

صندلی

 

 

صندلی

 

 

صندلی

 



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان
  • دکوراسیون خانه ها در سال جدید
  • اصول دکوراسیون حمام
  • دکوراسیون برای زنان باردار
  • اتاق‌هایتان را رنگ کنید!
  • ایده برای رنگ آمیزی یک میزپاتختی ناتمام!


14 روش برای بهترساختن اتاق خواب

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

اتاق خواب

 

 

سؤالی که در ابتدای کار ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چطور می توان این کار را به درستی انجام داد. خیلی راحت ، فقط کافی است که روش های توصیه شده را اجرا کنید.

 

 

1. کشف مدل های مورد نظر:زمانی که برای خرید وسائل به فروشگاه می روید مطمئناً هر آنچه را که دوست دارید تهیه می کنید ، اما اغلب طراحان و مهندسین معمار رنگ ها و طرح هایی را توصیه می کنند که در حین ورود به اتاق خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

 

2. تخت خوابتان را به عنوان مرکز توجه قرار دهید:از طرح ها و مدل هایی استفاده کنید که توجه همگان را به خود جلب کند و تخت خود را در مرکز اتاق قرار دهید.

 

 

3. اضافه کردن و بلند کردن ارتفاع تخت:ارتفاع تخت خواب های امروزی به صورت استاندارد حدوداًcm 40 می باشد. اگر تخت خواب شما خیلی کوتاه است می توانید از پله های عمودی برای افزایش ارتفاع تخت استفاده کنید.

 


4. تشک رویی تخت: بهتر است برای این منظور از تشک های پَر و نرم استفاده کنید که هم ظاهر زیبایی دارند هم بسیار نرم و مناسب هستند.

 

 

5. نصب یک سایبان:با استفاده از یک تکه پارچه یا پرده، همچنین با استفاده از چند تکه چوب به راحتی می توانید سایبانی برای تختتان بسازید. به این ترتیب که چوب ها را به دیوار نصب کرده و فضایی را ایجاد کنید که اطراف آن توسط پارچه یا پرده محصور شده باشد.

 

 

6. استفاده از رنگ های خاص برای اتاق خواب:"صورتی" یکی از رنگ هایی است که امروزه اغلب شرکت های طراحی از آن برای زیباتر کردن اتاق استفاده می کنند. اما رنگ رؤیایی که می توان از آن استفاده کرد قرمز یا عنابی روشن است.

 

 

7. اتاق خواب خود را به صورت محلی عجیب اما قابل توجه درآورید: شما به راحتی می توانید اتاق خواب خود را با استفاده از وسایل عجیب و غریب اما زیبا که هر کدام به نحوی نیز می توانند تک باشند تزئین کرده و اتاقی جذاب و زیبا بسازید.

 


8. ساختن اتاق خواب رؤیایی: شما می توانید با استفاده از طرح ها و مدل هایی خاص ، همچنین با چینش صحیح وسائل و در نهایت با استفاده از رنگ سفید خالص و یا حتی استفاده از رنگ های روشن، اتاق خوابی رؤیایی برای خود خلق کنید

 

 

9. استفاده از کوسن و بالش های کوچک:می توانید برای تزئین تختخواب خود از بالش ها و کوسن هایی به شکل های مختلف استفاده کنید ؛ به این ترتیب که آنها را بر روی تخت قرار داده و در واقع با قرار دادن آنها به سبک های متفاوت می توانید منظره های مختلفی ایجاد کنید.



10. ساختن یک جایگاه نشیمن در کنار پنجره:شما می توانید در زیر پنجره، محلی را ایجاد کنید که هم بشود انواع وسائل را بر روی آن قرار داد و هم بر روی آن نشست. اگر قصد دارید از این محل به عنوان جایگاهی برای نشستن استفاده کنید می توانید از یک بالش بزرگ برای این منظور استفاده کنید.

 


11. ایجاد محلی پنهانی برای تلویزیون: شما می توانید محلی را با اندازه و ارتفاع مناسب که به طور عادی در دید هم نباشد و فقط در هنگام استفاده قابل رؤیت باشد برای این منظور در نظر بگیرید که می تواند یک صندوق و یا حتی یک سکو باشد.

 

 

12. تزئین اتاق خواب با استفاده از انواع لامپ ها:اگر از این اصل که " سودمندی بر زیبایی ارجحیت دارد" صرف نظر کنیم می توانیم با استفاده از انواع لامپ ها و چراغ ها اتاقمان را تزئین کنیم

 

 

13. استفاده از گل های تازه برای تزئین: استفاده از گل نیز می تواند راهی برای زیباتر کردن اتاق خواب باشد ؛ با توجه به این نکته که برخی از افراد طرفدار گل های خشک هستند و برخی دیگر طرفدار گل های تازه که این کار با توجه به سلیقه و علایق شخصی انجام می گیرد.

 


14. استفاده از وسائل و ایده های شخصی:برخی از افراد مجموعه ای از برخی وسائل را در اختیار دارند مانند مجموعه ای از عروسک ها، کتاب ها و... که با استفاده از این مجموعه ها طرح های زیبایی را می توانند در اتاقشان ایجاد کنند.



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان
  • دکوراسیون خانه ها در سال جدید
  • اصول دکوراسیون حمام
  • دکوراسیون برای زنان باردار
  • اتاق‌هایتان را رنگ کنید!
  • ایده برای رنگ آمیزی یک میزپاتختی ناتمام!


ریز نکته‌های دکوراسیونی

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

دکوراسیون

 

 

ممکن است فکر کنید برای وسایلی که دارید جای زیادی لازم است اما با رعایت نکات زیر می‌توانید حداکثر استفاده را از فضا ببرید

 

حداکثر استفاده از یک مکان به سه عامل رنگ، مبلمان و مرتب‌بودن بستگی دارد.

 

در این بین نقش رنگ در جادار نشان دادن فضا از بقیه بیشتر است.

 

از رنگ روشن و شفاف برای دیوارها استفاده کنید. رنگ‌های تیره اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند. به جای رنگ‌های تیره به سایه‌های روشن‌ اکتفا کنید.

 

به جای بنفش پررنگ از رنگ یاسی و به جای لاجوردی از آبی کم‌رنگ استفاده کنید.

 

استفاده از رنگ سفید و روشن درک بیشتری از فضا ایجاد می‌کند. برای بلندتر نشان دادن سقف‌ها آن‌ها را سفید یا چند درجه از دیوار روشن‌تر کنید. [آیا می‌خواهید بدون بنایی سقف خانه را پایین‌تر یا بالاتر ببرید؟]

 

انتخاب مبلمان و لوازم تزیینی، در بزرگ یا کوچک به نظر آمدن منزل نقش دارند.

 

در مورد اتاق پذیرایی بهتر است از مبلمان کوچک‌تر استفاده کرده، فضا را پر نکنید.

 

حتما شنیده‌اید آینه با انعکاس نور اندازه اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به خصوص اگر یک یا دو آینه را کنار پنجره یا جایی قرار دهید که نور زیاد و طبیعی به آن‌ها برخورد نماید.

 

دیوارها را زیاد شلوغ نکنید. استفاده بیش از حد از پوستر، قاب عکس، وسایل تزیینی حتی همان آینه دیوارها را بسته‌تر نشان می‌دهد.

 

پنجره‌ها را به طور کامل نپوشانید، از پرده نازک استفاده کنید.

 

وقتی صحبت از مرتب بودن و جمع‌آوری می‌شود یعنی هیچ فضایی را بدون استفاده نگذارید.

 

می‌توانید از یک رومیزی بزرگ استفاده کرده، سبدهای حصیری را در زیر آن قرار دهید و خرت‌و‌ پرت‌های مختلف را از معرض دید دور کنید.

 

استفاده از صندوق مادر بزرگ، میز بزرگی برای قهوه یا نیمکت مناسبی خواهد بود که وسایل زیادی را نیز در خود جا خواهد داد.

 

با یک هزینه، جایی را نه تنها به تلویزیون بلکه به سایر وسایل صوتی- تصویری حتی سی‌دی‌های مختلف، کتاب و کلکسیون اختصاص دهید و مانع از ریخت‌و پاش شوید.

 

نبودن وسایل اضافه روی میزها و زمین، خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. جاهای عبور را باز، خلوت و تمیز نگه دارید.

 

به جای استفاده از آباژورهای رومیزی دست‌و پا گیر از دیوارکوب استفاده کنید.

 

اگر از اتاق خواب در روز برای کار استفاده می‌کنید، تخت‌های تخت خواب‌شو که می‌توانند حکم کاناپه را نیز برای شما داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

 

مبل‌ها را با فاصله از دیوار قرار دهید. به خصوص در جاهایی که تردد زیاد است بگذارید فضایی برای رفت‌وآمد وجود داشته باشد.



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar

آماده برای چینش زمستانی

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

چینش زمستانی

 

 

همان‌طور که می‌دانید برای تغییر چیدمان لوازم دکوراسیونی موجود در یک محیط، علاوه بر انگیزه‌هایی از جمله زیبایی‌شناسی و تنوع‌طلبی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آنها فصل است.

 

در هر فصلی با توجه به شرایط آب و هوایی، نیازهای افراد و حتی نحوه زندگی‌شان نیز تغییر می‌کند. از طرف دیگر، در بعضی فصول سال برای مطبوع نگه داشتن دمای محیط و در نتیجه آسایش اهالی خانه، لاجرم باید از منابع گرمازا یا سرمازا استفاده کرد که کاربرد همین لوازم، خود می‌تواند عامل مهمی در تغییر چیدمان دکوراسیونی فضا باشد.

 

البته برای گرم کردن فضای داخل خانه 2 نوع منبع متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد که انواع غیرمتمرکز آنها مانند رادیاتورها، در تغییر چیدمان لوازم محیط نقش عمده‌ای ندارند و بیشتر در اتاق‌های خواب - به‌خصوص مربوط به بچه‌های کوچک؛ آن هم به جهت رعایت نکات ایمنی - سبب ایجاد تغییرات کوچکی مانند جابه‌جایی تختخواب می‌شود؛ در حالی که انواع متمرکز شامل بخاری و شومینه و در رأس آنها شومینه، عوامل اصلی تغییرات عمده‌ای در محیط هستند. در واقع، شومینه در اغلب آپارتمان‌های امروزی منبع گرمازای کمکی محسوب می‌شود.

 

در صورت کاربرد بخاری - آن هم از نوع زمینی در فضای خانه - لوازم باید با فاصله حدود یک متری از بخاری چیده شوند تا حرارت حاصل از آن به لوازم آسیب نرساند.

 

بنابراین با توجه به اینکه سرمای زمستانی به زودی آغاز می شود و در بعضی روزها منابع گرمازای غیرمتمرکز برای گرم کردن فضا کفایت نمی‌کنند، کاربرد تلفیقی این دو منبع (متمرکز و غیرمتمرکز) از این پس بیشتر خواهد شد. در این میان، متداول‌ترین روش‌های تلفیقی، به‌کارگیری سیستم رادیاتور در کلیه فضاهای خانه و کاربرد شومینه در اتاق نشیمن یا پذیرایی است که با توجه به روشن بودن رادیاتورها یا منابع غیرمتمرکزی مانند آن، زمان راه‌اندازی این منبع متمرکز (شومینه) و در نتیجه، ایجاد تغییرات چیدمانی متعاقب آن، فرا رسیده است.


 

ایمنی و زیبایی

البته در ساختمان‌هایی که شومینه وجود ندارد یا شومینه موجود در قسمت‌های سرد و مورد نیاز خانه ساخته نشده است، معمولا بخاری این نقش را ایفا می‌کند که اگرچه آن هم سبب ایجاد تغییراتی در نحوه چیدمان لوازم می‌شود ولی بیشتر آنها جنبه ایمنی دارد؛ به این معنا که در صورت کاربرد بخاری - آن هم از نوع زمینی در فضای خانه - لوازم باید با فاصله حدود یک متری از بخاری چیده شوند تا حرارت حاصل از آن به لوازم آسیب نرساند.

 

در ضمن، ظاهر اغلب بخاری‌های معمولی نیز به صورتی نیست که مرکز توجه بوده و در نتیجه چیدمان به سمت آن انجام گیرد؛ در حالی که هم ظاهر اغلب شومینه‌ها چنین خصوصیتی را دارد و اساسا شومینه عنصری دکوراسیونی و کاربردی در ساختمان به حساب می‌آید و هم ساختارش به گونه‌ای نیست که این قبیل نگرانی‌های امنیتی را به همراه داشته باشد. در نتیجه آن را به عنوان منبع کمکی برای استفاده از گرمای حاصل از آتش و لذت بردن از ظاهر زیبای این آتشدان روشن می‌کنند.

 

تصور کنید پس از پشت سر گذاشتن یک روز سرد و پر از کار و فعالیت، به خانه برگشته و روی مبلی راحت در مقابل شومینه بنشینید و همزمان با قطار کردن رقص شعله‌های آتش به مصاحبت با دیگر اهالی خانه بپردازید. چه لذت وصف‌ناشدنی‌ای خواهد داشت؟! این از جمله مزایای منابع گرمازای متمرکز - به‌خصوص شومینه- است که در قدیم این نقش را کرسی ایفا می‌کرد. از طرف دیگر، این روزها کارخانه‌های تولید بخاری نیز دست به ابتکاراتی زده‌اند و بخاری‌هایی زیبا و فانتزی‌ با ظاهری شبیه به شومینه تولید کرده‌اند که می‌‌توانند مرکز توجه تغییرات چیدمانی شوند.

 

بنابراین اگر به جای شومینه در خانه‌تان بخاری‌ای با ترکیب متفاوت و زیبا قرار دارد، چیدمان‌های پیشنهادی زیر برای محیط مورد نظر شما نیز می‌توانند کاربردی باشند. در زیر پیشنهادهای مختلفی با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر از گرما و همچنین نمای زیبای شعله‌های آتش ارائه شده است.

 

 

شومینه در مرکز

البته آنچه در همه انواع چیدمان‌ها با وجود شومینه در محیط، مشترک است، در مرکزیت قرار دادن این منبع گرمازاست؛ به این ترتیب که همه مبل‌ها و صندلی‌ها و دیگر لوازم مربوطه یا حتی بخشی از آنها در جهت این مرکز چیده می‌شوند. این طریقه چیدمان را یکسویه می‌نامند؛ یعنی لوازم دکوراسیونی به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند که حلقه‌ای ناتمام را پدید آورده و نقطه مکمل این حلقه، همان شومینه است.

 

البته برای ایجاد چیدمان یکسویه روش‌های متعددی وجود دارد که همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، به نوع و تعداد مبلمان، شرایط محیط و موقعیت قرارگیری شومینه در فضا بستگی دارد و در زیر به نمونه‌هایی از آنها خواهیم پرداخت:

 

مدل 1:

این مدل فرمی مستطیل شبیه به مربع داشته و شومینه روی یکی از اضلاع بزرگ‌تر آن مابین 2 پنجره واقع شده است. در ضمن، لوازم دکوراسیونی این محیط شامل یک کاناپه 2نفره و 3 مبل تکی و یک میز پذیرایی است .

 

مدل2 :

در ساخت بسیاری از خانه‌ها شومینه را در کنج قرار می‌دهند.

 

مدل 3:

وقتی فضا به صورت مستطیل است و شومینه در یکی از 2 طول این مستطیل واقع شده باشد، قدرت مانور و همچنین امکان ایجاد فاصله بین لوازم، بیشتر است.



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar
0 نظر

سرویس اتاق خواب

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

بیتوته ، شما را برای دیدن سرویس اتاق خواب دعوت می کند امیدواریم مورد توجه شما کاربران عزیز واقع گردد.


سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب



سرویس اتاق خواب

 



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar
0 نظر