همنگار

وبلاگ تفریحی

همنگار

وبلاگ تفریحی

چیدمان خانه را عوض کنید

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

چیدمان خانه

 

 

تا به حال دقت کرده اید که گاهی چقدر از یکنواختی و تکرار و دچار روزمرگی شدن خسته می شوید؟ چقدر دلتان می خواهد اتفاقی بیفتد، خبری بشنوید، تغییری ایجاد شود تا کمی روحیه بگیرید. فکر می کنید چند روز، چند ماه و چند سال باید منتظر بمانید تا از این حالت رخوت بیرون آیید؟

 


خیالتان را راحت کنیم، اگر همین طور بنشینید و دست روی دست بگذارید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. پس همین امروز برای تغییر روحیه خودتان اقدام کنید.

 

کار را از تغییر دکوراسیون خانه شروع کنید. وقتی چیدمان خانه تان عوض شود ناخودآگاه حال و روزتان هم بهبود می یابد.

 

قبل از شروع هر کار وسایل دکوری بوفه تان را جابه جا کنید. با این کار هم گرد و غبار بوفه را می گیرید و هم وسایل را جابه جا می کنید.

 

بعد از آن نوبت چیدمان مبلمان منزل است. حتی با جابه جایی یک میز کوچک خانه تان عوض می شود. اگر تا به حال مبل ها را گرد چیده اید می توانید آنها را کنار دیوار بچینید.

 

اگر روکش مبلمانتان کهنه شده، لازم نیست مبل ها را عوض کنید، بلکه می توانید با خرید پارچه ای نو روکش آنها را عوض کنید و با این کار تغییر اساسی در دکوراسیون منزل خود بدهید. رویه کوسن روی مبل ها را هم عوض کنید و با درست کردن چند کوسن کوچک و بزرگ دیگر و هماهنگ با رنگ مبل ها به تنوع در دکوراسیون خود کمک کنید.

 

جای آباژورها را هم تغییر دهید و اگر یکنواختی آنها شما را خسته کرده است با خرید کلاهک های جدید شکل آباژور را عوض کنید.

 

اگر پریز و سیم آنتن اجازه می دهد حتما جای تلویزیون را هم تغییر دهید. فقط در این جابه جایی حواستان به چگونگی اشراف به تلویزیون باشد.

 

شلوغی خانه همیشه آزاردهنده است. برای مدت کوتاهی هم شده وسایلی مانند گلدان های اضافی، قاب عکس ها، جاروزنامه ای و... را بردارید تا از خلوت شدن خانه تان لذت ببرید.

 

داشتن گل های مصنوعی به زیبایی خانه کمک می کند، اما توجه داشته باشید اگر این کار از حد بگذرد خانه شما را شلوغ و درهم و برهم نشان می دهد. بنابراین در خرید گل های مصنوعی اعتدال را رعایت کنید. وسایل دکوری روی طاقچه ها در خانه های قدیمی یا پیشخوان آشپزخانه را حتما جابه جا کنید.

 

وقتی همه این کارها را انجام دادید، لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. وقتی مجدد به خانه برگردید انگار اتفاقی که دنبالش بودید افتاده. همه چیز بوی تازگی و نو شدن می دهد. یک شام خوشمزه تدارک ببینید و منتظر ورود اعضای خانه بمانید. مطمئن باشید آنها هم از این تنوع استقبال می کنند.



راه‌های رفع یکنواختی چیدمان

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

رفع یکنواختی چیدمان

 


تابه حال توجه کرده اید که فضای داخلی خانه و نحوه چیدمان اسباب و اثاثیه منزل ارتباط مستقیمی با افزایش انرژی شما در بدو ورود به منزل دارد. به عقیده طراحان داخلی یکی از مهمترین عواملی که موجب تشدید نگرانی و پریشانی حال فرد پس از گذران یک روز کاری می شود، حضور در فضایی است که هیچ گونه هماهنگی در نوع چیدمان و رنگ آمیزی آن دیده نمی شود.

 


گرچه به نظر ساده می آید ولی تناسب بین رنگ دیوارها با پرده و مبلمان و نیز نحوه دکوراسیون تاثیر فوق العاده ای در شاد و سرزنده کردن آدم ها دارد. مشکل اصلی بیشتر خانه ها یکنواختی است.

 

 

در اغلب خانه ها نقطه تمرکز محل قرار گرفتن تلویزیون است که چون معمولا در یک کنج خلوت قرار می گیرد، افراد را از توجه و لذت بردن از سایر فضا محروم می کند. ابتدا برای از بین بردن یکنواختی مرکز توجه خانواده را تغییر دهید. مبل ها را به جای اینکه به دیوار تکیه دهید کمی به هم نزدیک کنید و یک قطعه فرش یا گلیم به صورت قطری پهن کنید با این کار تمام توجه را از تلویزیون برداشته اید.

 


فراموش نکنید یکی از مواردی که باعث می شود افراد خانواده از هم فاصله بگیرند و به اتاق های خودشان پناه برند، نبود فضای گرم و صمیمی برای گفت وگو است. البته این بدان معنی نیست که تلویزیون را به طور کل از اتاق نشیمن حذف کنید. تلویزیون را به جای قرار دادن در کنج به مرکز دیوار بیاورید به گونه ای که در فاصله میانی دو کاناپه قرار گیرد.



حتی می توانید در انتهای اتاق دو طبقه چوبی نصب کنید و از آن به عنوان میز تلویزیون کتابخانه و حتی قراردادن اشیای زینتی استفاده کنید. قرار دادن گیاه در بین کاناپه و قفسه ها نیز کمک بزرگی به تغییر روحیه افراد می کند.

 


تغییر دیگری که برای رهایی از یکنواختی پیشنهاد می شود تغییر چیدمان آشپزخانه است. میز ناهارخوری را از آشپزخانه بیرون آورید و در فاصله بین اپن و محل قرارگیری مبلمان قرار دهید. با این کار محل اجتماع خانواده در زمان صرف شام را از فضای سرد و یکنواخت آشپزخانه دور می کنید. گذاشتن آباژور بلند در فاصله بین اپن و میز ناهارخوری در کنج دیوار نیز تاثیر بسزایی در دلپذیر کردن فضای خانه از لحاظ نورپردازی خواهد داشت.

 

 

عنصر رنگ را به هیچ وجه فراموش نکنید.رنگ جادویی است که می تواند اتاق را از محیطی سرد و کسل کننده به فضایی گرم و صمیمی متحول سازد. اولین عنصری که در بدو ورود به خانه چشم را خیره می کند، رنگ است. استفاده از رنگ های روشن مثل سبز، آبی و صورتی برای پرده، رومبلی، کوسن و حتی دیوارها می تواند شادابی و سرزندگی مضاعف در انسان ایجاد کند.




دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان
  • دکوراسیون خانه ها در سال جدید
  • اصول دکوراسیون حمام
  • دکوراسیون برای زنان باردار
  • اتاق‌هایتان را رنگ کنید!
  • ایده برای رنگ آمیزی یک میزپاتختی ناتمام!


مدل زیبای تخت کودک

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

 

تخت کودک

 

 

این یک ایده بسیار هوشمندانه از لری دانیل اسن که از تخته های محافظ زیر یخچال استفاده بهینه نمایید.میتوانبد به راحتی این ایده را اجرا نماییدوفقط دقت داشته باشید که از تخته های خیلی کهنه و کرم خورده استفاده نکنید و پس از ساخت حتما روی کل تخت را با لاک الکل یا سیلر و کیلر بپوشانید.

 

 

تخت کودک

 

 

 

تخت کودک

 

 

 

تخت کودک

 

 

 

تخت کودک

 

 

 

 

تخت کودک

 

 



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان
  • دکوراسیون خانه ها در سال جدید
  • اصول دکوراسیون حمام
  • دکوراسیون برای زنان باردار
  • اتاق‌هایتان را رنگ کنید!
  • ایده برای رنگ آمیزی یک میزپاتختی ناتمام!


جایگاه عروس و داماد

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

در این مقاله نمونه هایی از تزیین صندلی خانه عروس یا صندلی عروس و داماد قرار دادیم امیدواریم از آنها خوشتان آمده باشد.

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد

 

 

 

جایگاه عروس و داماد


 



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar

چگونه خانه خود را بزرگ کنیم

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


 

چگونه خانه را بزرگ کنیم

 

بسیاری از ما از کوچکی خانه هایی که داریم و آن را مشکلی حل نشدنی می دانیم، گله مندیم. اما باید دانست که راههایی وجود دارد که با به کاربردنشان می توان تا حدی از کوچکی فضای خانه کاست.

افرادی که خانه هایی به اندازه کوچک یا متوسط دارند، بیشتر سعی می کنند از هر سانتی متر فضای خانه بیشترین استفاده را بکنند، ولی باید تلاش کرد که این استفاده کاملاً مفید و صحیح باشد.

 

در واقع، به قول یکی از کارشناسان دکوراسیون داخلی منزل، یکی از مزیتهای خانه های کوچک این است که ما مجبور می شویم درباره طراحی داخل منزل خود بیندیشیم و روشهای خلاقانه ای به کار ببریم. باید گفت که اثاثیه منزل نقش بسیار مهمی در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن خانه دارند و ما می توانیم به کمک آنها تا حد امکان خانه را به دلخواه خود تغییر دهیم.

 

 

برای امتحان به شما پیشنهاد می کنیم اگر به فکر تهیه جهیزیه هستید یا می خواهید با همان امکاناتی که دارید در زندگی خود تنوع ایجاد کنید به 10 روش ارائه شده زیر توجه کنید، نتیجه را خودتان مشاهده خواهید کرد.

 

 

1) در خانه های کوچک بهتر است به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آنها استفاده کرد. مثلاً بوفه ها یا کمدهای بلند و کم عرض نسبت به انواع عریض آنها جای کمتری را اشغال می کنند. با بکار بستن این روش می توان تنها با تغییر شکل اثاثیه خانه، فضای مفید را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

 


2) در بسیاری از موارد می توان به جای استفاده از کمد یا بوفه، قفسه هایی را روی دیوار نصب کرد و ظرفها و کتابها را درون آنها قرار داد.

 

 

3) اگر می خواهید برای خانه خود وسایلی نظیر بوفه، کتابخانه، میز تلویزیون و ... بخرید، بهتر است انواع چندکاره آنها را انتخاب کنید. امروزه در بازار میز تلویزیونهایی یافت می شوند که قفسه ای شیشه ای برای گذاشتن کتاب یا مجسمه و کشوهایی برای قرار دادن وسایل ضروری دارد. با خرید این نوع میز تلویزیون دیگر نیازی به بوفه، کتابخانه و کمدهای کشویی نخواهید داشت

 


4) اگر خانه شما کوچک است دلیلی ندارد از سرویسهای مبلمان بزرگ و جاگیر نظیر مبلمان استیل استفاده کنید. چنانچه می خواهید حتماً از مبل استفاده نمائید با خرید یک دست مبلمان ظریف و زیبا می توانید علاوه بر آراستن فضای اتاق نشیمن، در فضای خانه نیز صرفه جویی کنید.

 

 

5 ) وسایل غیر ضروری را داخل چند کارتن مقوایی قرار دهید و آنها را در جایی پنهان کنید. در خانه های کوچک فضاهایی نظیر زیر تختها و کمدها بهترین مکان برای انبار کردن وسایل هستند.

 


6 ) معمولاً خانه هایی کوچک ، اتاق خوابهایی بسیار کوچک دارند و همانطور که می دانید تختخواب یکی از جاگیر ترین وسایل خانه است. شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و مبلهایی بخرید که بدیل به تخت می شوند و آنها را در اتاق نشیمن قرار دهید. فقط تنها مشکل این است که شبها باید در اتاق نشیمن بخوابید. آیا از نظر شما ایرادی دارد؟

 

 

7) برای اتاق کودکتان نیز حتی المقدور از وسایلی کوچک ولی جادار استفاده کنید. به جای 2 تختخواب مستقل برایشان تختی 2 طبقه بخرید و اگر اتاق آنها کوچک است با قرار دادن دو یا چند میز تحریر آن را کوچکتر نکنید. آنها می توانند تکالیفشان را پشت میز غذاخوری انجام دهند.

 

 

8 ) از آنجا که در خانه های کوچک هنگام رسیدن چند میهمان باید مدام وسایل را جابجا کرد، زمان خرید اثاثیه منزل انواع چرخدار ( متحرک ) آنها را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید آنها را در مواقع لزوم به راحتی و بدون هیچ نوع آسیبی جابجا کنید.

 

 

9) شاید شما از این که نمی توانید به دلیل کوچک بودن منزلتان از انواع و اقسام وسایل تزئینی مثل میز، آباژور، گلدانها و مجسمه های بزرگ استفاده کنید ناراحت باشید. پیشنهاد می کنیم با نصب چند تابلوی زیبا به دیوارها، خانه را بیارایید و مطمئن باشید تأثیر این کار کمتر از به کارگیری انواع و اقسام وسایل دکوری جاگیر نیست.

 


10)نکته آخر را حتماً‌همه می دانید. نصب آینه ای بزرگ بر روی دیوار، خانه را بزرگتر و زیباتر جلوه می دهد.



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید



bahar
0 نظر